Основні принципи методичної роботи:
демократизація та гуманізація освітнього процесу;
організація роботи з педагогічними кадрами на основі урахування їх потреб та реального рівня професійної компетентності;
системність і систематичність;
науковість;
прогностичність та випереджувальний характер;
оптимальне поєднання індивідуальних і колективних форм;
пріоритет знань та моральних цінностей.
Основні завдання методичної роботи:
організаційно-методичне забезпечення програм розвитку професійної (професійно-технічної) освіти, практичного впровадження, державних стандартів професійної (професійно-технічної) освіти, державних галузевих стандартів (III ступінь навчання);
удосконалення змісту, форм і методів навчання та виховання учнівської молоді, забезпечення єдності, органічного взаємозв’язку загальноосвітньої та професійної підготовки здобувачів освіти на основі принципів гнучкості, наступності, прогностичності, ступеневості професійної (професійно-технічної) освіти;
розвиток педагогічної та професійної майстерності викладачів і майстрів виробничого навчання, їх загальної культури, створення мотивації і умов для професійного вдосконалення;
інформаційне забезпечення педагогічних працівників з проблем педагогіки, психології, інформування про досягнення науки і техніки, передовий педагогічний та виробничий досвід;
організаційно-методична допомога у розвитку педагогічної експериментально-дослідницької роботи та впровадженні результатів наукових досліджень, передового досвіду, інноваційних технологій;
створення навчально-методичного забезпечення предметів професійно-технічного циклу, розробка та видання навчальних, методичних посібників, рекомендацій, технічних і наочних засобів навчання;
забезпечення інтеграції освітнього процесу з наукою і практикою; підготовка до атестації педагогічних працівників.
Організація та планування методичної роботи
Загальну організацію методичної роботи в закладі освіти здійснює директор. Безпосереднім організатором методичної роботи є завідувач ІМЦ, в обов’язки якого входить організація даної роботи з педагогічними працівниками.
Щорічно складається комплексний план роботи інформаційно-методичного центру, який є складовою частиною плану роботи закладу освіти на навчальний рік.
Комплексний план ІМЦ складається з таких розділів:
організаційна робота;
методична робота
вивчення, узагальнення, впровадження нових педагогічних технологій та перспективного педагогічного досвіду;
заходи по вивченню та підвищенню рівня знань, умінь і навичок здобувачів освіти;
робота з молодими викладачами та майстрами виробничого навчання.
З метою забезпечення належних умов для організації та проведення методичної роботи в професійному (професійно-технічному) закладі освіти створений методичний кабінет.
Методичний кабінет є центром методичної роботи професійного (професійно-технічного) закладу освіти, де зосереджуються інформаційні, навчально-методичні, нормативні матеріали, узагальнені матеріали, матеріали передового педагогічного досвіду, зразки плануючої та звітної документації, дидактичних, наочних посібників.